Bow legs یا Genu Varum اصطلاحی انگلیسی برای زانوی پرانتزی است. از عوارض این مشکل می‌توان به راه رفتن اردکی و یا چرخش جانبی زانوها اشاره کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال حرکات اصلاحی پای پرانتزی هستند. اگر می‌خواهید ببینید که شماهم دچار مشکل زانوی پرانتزی هستید یا خیر، بایستید و قوزک پاهایتان را کنار هم قرار دهید. در این وضعیت، اگر فاصله زیادی بین زانوهایتان وجود دارد شما به این مشکل مبتلا هستید؛ زیرا در حالت عادی نباید فاصله زیادی میان زانوها باشد.

ساق پای  افرادی که مبتلا به زانوی پرانتزی هستند، حالت کمانی شکل دارد و به سمت داخل پا چرخیده است. یکی از سوالاتی که از متخصصان ارتوپدی یا فیزیوتراپیست‌ها پرسیده می‌شود این است که اصلا آیا این عارضه درمان قطعی دارد؟ در این مطلب از سایت پالس به شما حرکات اصلاحی پای پرانتزی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در خانه به درمان پای پرانتزی با ورزش بپردازید.

مجموعه حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی رو تو پالس ببین!

فهرست مطالب

1- وال سیت؛ حرکت اصلاحی پای پرانتزی

این حرکت بدون تجهیزات خاصی قابل انجام بوده و کافیست کنار دیوار بایستید تا بتوانید آن را انجام دهید.

2- هیپ تراست

حرکت هیپ تراست نیز یکی از حرکات اصلاحی پای پرانتزی است که باید آن را به آرامی انجام دهید تا به بدنتان آسیب نرسد.

3- اسکوات راست و چپ

این حرکت را هم برای پای راست و هم برای پای چپ انجام دهید.

4- خارج ران ایستاده تناوبی

در زمان اجرای حرکت خارج ران، دقت کنید که پای خود را پرتاب نکنید و به آرامی آن را بالا ببرید.

5- کشش داخل زانو از سری حرکات اصلاحی پای پرانتزی

حرکت کشش داخل زانو را می‌توانید هربار به مدت 30 ثانیه اجرا کنید.

6- استپ اپ لیفت زانو

نحوه انجام این حرکت نیز در ویدئو زیر آموزش داده شده است:

پای پرانتزی این روزها گریبان افراد زیادی را گرفته و حل آن مشکل چندان سختی نیست. با انجام چند تمرین ساده می‌توانید وضعیت را بهبود ببخشید. حرکاتی که گفتیم از جمله حرکات اصلاحی پای پرانتزی برای بزرگسالان است و اگر فرزندتان دچار این مشکل است، بهتر است قبل از هر چیزی با یک پزشک ارتوپد یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا حرکات اصلاحی بهتری به شما ارائه داده شود.