به اعتقاد کارشناس‌ها، نشستن زیاد در طول روز مانند استعمال دخانیات سلامتی را تهدید می‌کند. آنها معتقدند نشستن طولانی برای کارمندان در محیط اداری مانند استعمال دخانیات باید ممنوع شود. ورزش در محل کار و حتی هر از چندگاهی ایستادن و از صندلی جدا شدن باعث می‌شود قلب و سسیستم عروقی عملکرد بهتری داشته باشند. در این مطلب از سایت ورزشی پالس قصد داریم یک برنامه ورزشی برای کارمندان معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

ورزش برای محل کار

امروزه با توجه به سیستمی شدن کارها،فرایندهای اداری اکثرا با کامپیوتر و از طریق اینترنت انجام می‌شوند. زندگی کارمندی یعنی روزانه حداقل ۶ تا ۸ ساعت نشستن پیاپی. بسیاری از کارشناس‌ها معتقدند، به ازای هر یکساعت روی صندلی نشستن، حداقل ۵ دقیقه قدم زدن در محیط لازم است. این می‌تواند کوتاه‌ترین نوع ورزش برای محل کار باشد. اگر در محل کار بیشتر از این به تحرک نیاز دارید، برنامه ورزشی برای محل کار را در ادامه مشاهده نمایید.

برنامه ورزشی پالس رو بگیر؛ هرجا دوست داشتی ورزش کن!

برنامه ورزش در محل کار

برنامه ورزش در محل کار می‌تواند پیاده روی از خانه تا محل کار یا طی کردن این مسافت با دوچرخه باشد. اگر به هیچ عنوان امکان اجرای این دو پیشنهاد را ندارید، لیست برنامه ورزشی برای محل کار را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

نام حرکتزمان اجرا
کشش دست‌ها به جلو۲۰ تا ۴۰ ثانیه
کشش پا۲۰ تا ۴۰ ثانیه برای هر پا
کشش دست‌ها به عقب۲۰ تا ۴۰ ثانیه
کشش زیر بغل به راست و چپ۲۰ تا ۴۰ ثانیه
نشسته کشش به طرفین۲۰ تا ۴۰ ثانیه

هر کدام از حرکات داخل جدول را به همراه تصویر و نحوه اجرا توضیح خواهیم داد.

کشش دست‌ها به جلو

شاید متداول‌ترین حرکت برای خستگی در کردن پشت میز، همین حرکت کشش دست‌ها به جلو باشد. برای اینکه کشش رو به جلوی دستها کارکرد ورزشی داشته باشد، بهتر است برای مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه این کشش را ادامه دهید

کشش پا

کشش پا را هم به صورت نشسته باید اجرا کنید. این حرکت را هم به صورت تک پا و هم به صورت دو پا می‌توانید انجام دهید.

کشش دست‌ها به عقب

کشش دست‌ها به عقب با هدف ایجاد فشار بر عضلات ناحیه سینه و سرشانه انجام می‌شود. نحوه اجرای این حرکات را در زیر مشاهده می‌نمایید.

کشش زیر بغل به راست و چپ

این حرکت برای تحریک عضلات زیر بغل انجام می‌شود. کشش زیر بغل را به صورت زیر بین ۲۰ تا ۴۰ ثانیه اجرا کنید.

نشسته کشش به طرفین

کشش نشسته به طرفین هم یک ورزش مناسب برای محل کار محسوب می‌شود. این حرکت را یکبار با دست راست و یکبار با دست چپ انجام بدهید.

نشستن طولانی چه عوارضی دارد؟

با نشستن طولانی برای دیابت نوع دو رسما فرش قرمز پهن خواهید کرد. علاوه بر بیماری قند، اضافه وزن، افسردگی و حتی مرگ زودرس هم شانس بیشتری برای ملاقات با شما خواهند داشت. بدن انسان در حالت ایستاده عملکرد طبیعی خودش را دارد اما نشستن طولانی مدت و تحرک کم سیستم بدن مخصوصا قلب و عروق را تنبل و دچار اختلال می‌کند.

حتما بخوانید:عوارض نشستن زیاد

تاثیر ورزش در محیط کار

کمترین تاثیر ورزش در محیط کار این است که بدن شما به بی‌تحرکی عادت نمی‌کند و متوجه می‌شود که از این خبرها نیست. اگر نحوه فعالیت کاری شما به شکلی است که ساعات طولانی باید روی صندلی بنشینید، بهترین پیشنهاد برای شما ورزش پشت میز خواهد بود. با انجام ورزش در محل کار خطر ابتلا به انواع بیماری نظیر دیابت و افسردگی را کاهش خواهید داد.