آشنایی با حرکات پایه بدنسازی که اساس تمرینات قدرتی را تشکیل می‌دهند، برای شروع بدنسازی، مهم است. به صورت کلی ۶ تمرین مهم وجود دارد که همه باید آن را در برنامه بدنسازی خود بگنجانند. در ادامه با پالس همراه باشید تا این حرکات را بررسی کنیم.

برای هر تمرین ۳ ست ۱۲ تکراری توصیه می‌شود. بین ست‌ها می‌توانید ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

حرکت اسکات

اسکات پادشاه همه تمرین‌های بدنسازی است. این حرکت بیشتر عضلات بدن را با تاکید بر عضلات مرکزی و بزرگ پایین تنه درگیر می‌کند. هرچه توده عضلانی بیشتری در طول یک تمرین به‌کار گرفته شود، آن تمرین برای سوزاندن چربی بهتر است و با این اوصاف، اسکات جزو بهترین حرکات پایه بدنسازی است.

اسکات را می‌توانید بدون تجهزیات یا با هالتر و دمبل انجام دهید. اگر می‌خواهید این حرکت بیشترین تاثیر را بر عضلات شما داشته باشد، بهتر است از هالتر استفاده کنید.

برنامه اختصاصی بدنسازی خودت رو همین الان از پالس بگیر!

حرکت ددلیفت

اگر اسکات را پادشاه حرکات بدنسازی بدانیم، ددلیفت می‌تواند ملکه باشد! هیچ‌چیز مانند یک ددلیفت سنگیین برای ساختن عضلات پشت وجود ندارد. البته ددلیفت تنها روی عضلات پشت تاثیر ندارد و می‌تواند با تقویت عضلات بزرگ پایین‌تنه، عضلات سرینی، چهارسر ران، همسترینگ و شکم، کل مرکز بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

حتما بخوانید:حرکات سینه

حرکت کرانچ

کرانچ از حرکات پایه بدنسازی است که عضلات شکم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از دلایل محبوبیت تمرین کرانچ این است که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

کرانچ و دراز نشست مشابه یکدیگرند اما تفاوت‌هایی دارند. دراز و نشست حرکتی است که شما را از حالت دراز کشیده روی زمین، به حالت کاملا نشسته درمی‌آورد، درحالی که تمرین کرانچ به دامنه حرکتی بسیارکمتری نیاز دارد و در هر تکرار، نباید بالاتنه را کامل خم کرده و بنشینید؛ کافی‌ست شانه‌های خود را از روی زمین بلند کرده و به جلو بروید و پیش از آنکه کمر از روی زمین بلند شود، دوباره روی زمین دراز بکشید.

حتما بخوانید:حرکات پا بدنسازی

با نصب پالس میتونی حرکات بدنسازی مبتدی، متوسط و پیشرفته رو دریافت کنی!

حتما بخوانید:حرکات جلو بازو حجمی

شنا سوئدی روی زانو

شنا سوئدی نیز از جمله حرکات مادر بدنسازی است که می‌تواند به شما در تقویت عضلات کمک کند. در بین انواع مختلفی که برای این ورزش وجود دارد، شما سوئدی روی زانو می‌تواند برای تقویت عضلات به خصوص در ناحیه شکم کارآمد باشد. این تمرین بدون تجهیزات انجام شده و وزن بدن عاملی است که شدت آن را تعیین می‌کند.

حتما بخوانید:فیتنس

جلو بازو با دمبل

حرکت جلو بازو با دمبل برای تقویت عضلات جلویی بازو انجام می‌شود. این حرکت در اصل برای تقویت عضلات biceps و عضلات brachialis استفاده می‌شود. این‌ها دو عضله‌ی مهم در قسمت جلوی بازو هستند و در این حرکت به خوبی تقویت می‌شوند. عضلات سرشانه نیز در این حرکت مشارکت دارند.

حتما بخوانید:بهترین زمان بدنسازی

پشت بازو با دمبل کیک بک

این حرکت پایه بدنسازی عموما به منظور تقویت عضلات سه سر بازو استفاده می‌شود. در طول انجام این حرکت باید کمر شما تا امکان صاف باشد. به این منظور باید سر خود را بالا نگه داشته و مستقیم به جلو نگاه کنید. همچنین سعی کنید تمام تمرکز خود را روی عضله سه سر بازو بگذارید و همه فشار را به وسیله آن کنترل کنید.

منبع: اپلیکیشن ورزشی پالس