ورزش در خانه برای کودکان یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات در زمینه رشد و سلامت جسم و روح آنها است. تمرینات ورزشی برای بچه‌ها مانع ایجاد اضافه وزن شده و باعث می‌شود در بزرگسالی رغبت و انگیزه بیشتری برای تناسب اندام و انجام تمرینات مفید ورزشی داشته باشند. با این حال ورزش های مناسب برای کودکان تا حدودی با تمرینات ورزشی افراد بزرگسال تفاوت دارد و به سختی و قائده‌مند بودن آن‌ها نیست. در این مقاله ورزش‌های مناسب و راحتی که کودکان می‌توانند در خانه انجام دهند، را به شما ارائه کرده‌ایم.

مدت زمان مناسب ورزش در خانه برای کودکان چقدر است؟

کودکانی که سن آن‌ها بیشتر از ۶ سال است، روزانه حداقل به ۶۰ دقیقه ورزش و جنب و جوش نیاز دارند. این ورزش می‌تواند شدید یا نرمال انجام شود. بچه‌هایی که سنشان هنوز به ۶ سال نرسیده است هم به ورزش نیاز دارند اما واضح است که زمان و شدت تحرک آن‌ها کمتر خواهد بود.

آموزش ۳D انجام تمرینات ورزشی را می‌توانید در اپلیکیشن پالس ببینید؛ با این ویدئوها هم از اجرای صحیح حرکات مطمئن خواهید بود هم از بروز آسیب جلوگیری خواهید کرد.

۵ مرحله ترغیب کودکان برای ورزش در خانه

حضور در باشگاه‌های ورزشی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که هر کودکی آرزوی تجربه آن را دارد؛ با این حال ممکن است بسیاری از خانواده‌ها به دلایل مختلف نتوانند فرزند خود را در باشگاه‌های ورزشی ثبت نام کنند. نبود هم‌بازی و خواهر و برادر هم سن و سال هم می‌تواند در روحیه کودک و میزان جنب و جوش او اثر منفی داشته باشد. بنابراین فکر عاقلانه و پسندیده‌ای است اگر بتوانید، شرایط ورزش کردن در خانه را برای کودکان خود مهیا کنید.

ورزش در خانه برای کودکان
  1. بهترین کار برای فراهم ساختن شرایط لازم ورزش در خانه برای کودکان، دانلود چند فیلم آموزشی ورزشی قائده‌مند، شاد و متناسب با سن کودکان است.
  2. بهترین ورزش برای کودکان در خانه، ورزش هایی هستند که راحت و ساده انجام شوند. پس سعی نکنید در همین آغاز کار کودکتان را به انجام حرکات سخت مجبور کنید. همچنین حواستان به زمان ورزش کودکان باشد. ساعت ورزش کودکان را کم کم افزایش دهید و در همان روز اول یک ساعت ورزش کامل را از او توقع نداشته باشید.
  3. در مرحله سوم سعی کنید با کودک خود همراه باشید، برای او زمان بگذارید و مثل یک رفیق، پا به پای او ورزش کرده و برای ادامه دادن مسیر به او انگیزه بدهید.
  4. می‌توانید برای تشویق کودکان به ورزش در خانه، برای آنها آن‌ها لباس مناسب ورزش، حوله، مت و کفش مخصوص تهیه کنید.
  5. برای آن‌ها نوشیدنی مناسب تهیه کنید تا در میان ورزش، به جای آب از آن‌ استفاده کنند. مخلوط آب، عسل و لیمو یکی از مغذی‌ و مناسب‌ترین نوشیدنی‌های روال برای ورزش کودکان در خانه است.

معرفی انواع ورزش در خانه برای کودکان

شاید فکر کنید منزل شما برای انجام ورزش کودکان در خانه به اندازه کافی بزرگ نباشد، شاید هم نگران آسیب دیدن اشیا ارزشمند منزل خود باشید. ورزش‌های زیادی هستند که به راحتی و بدون دردسر در کوچک‌ترین فضاها هم قابلیت اجرا را دارند.
ورزش‌هایی مثل :

  1. پروانه زدن
  2. اسکوات و لانچ
  3. دراز و نشست و شنای سوئدی
  4. لی لی و تعادل بر روی یک پا
  5. راه رفتن خرچنگی و کراول خرسی
  6. انجام رقص‌های مختلف با موسیقی شاد

در صورتی که منزل ویلایی حیاط‌دار در اختیار دارید، انجام ورزش‌های زیر هم بسیار مناسب، مفرح و توصیه شده هستند:

  1. اسکیت
  2. طناب زدن
  3. دوچرخه سواری
  4. تنیس و بدمینتون
  5. ورزش های دویدنی
  6. بازی و تمرین با توپ
  7. بسکتبال، والیبال و فوتبال
  8. ورزش های پریدنی و کششی
انواع ورزش در خانه برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان در منزل

ورزش در خانه برای کودکان اثرات مثبت فراوانی دارد که در اینجا به چند مورد از با اهمیت‌ترین‌ موارد آن اشاره خواهیم کرد:

  1. کودکان با ورزش کردن استخوان‌های سالم‌تری خواهند داشت.
  2. ماهیچه‌ها در حین ورزش کردن تقویت خواهند شد.
  3. ورزش کردن باعث حفظ سلامت قلب و عروق خواهد شد.
  4. چربی‌های زائد بدن با ورزش کردن حذف خواهند شد.
  5. اگر در خانواده شما دیابت ارثی وجود داشته باشد، ورزش می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را در کودکتان کاهش دهد.
  6. ورزش باعث تقویت قدرت بدنی، چابکی و افزایش توانمندی بچه‌ها می‌شود.
  7. علاوه بر اثرات مثبتی که ورزش کردن بر روی جسم افراد دارد؛ نشانه‌های بی‌نظیری بر روی روحیه و سلامت روان کودکان بر جای خواهد گذاشت.

ورزش نکردن و اثرات منفی آن بر روی کودکان

دوری از ورزش و کم تحرکی اثرات مخرب فراوانی بر روی سلامت جسم و جان و کیفیت زندگی افراد دارد. همان‌طور که در عصر جدید کارهای یدی کاهش یافته و با رواج مشاغل کارمندی، تحرک آدم‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده است؛ سرگرمی کودکان هم از بازی‌ها و ورزش‌های پر جنب و جوش به گوشی موبایل، کنسول‌های بازی، تلویزیون و کامپیوتر ختم شده است.

نشستن زیاد و به کار گرفتن چشم‌ها برای مدتی مدید نه تنها باعث انباشت چربی و اضافه وزن که منجر به تسریع بیماری‌هایی خواهد شد که افراد، مستعد ابتلا به آن‌ هستند. ایجاد افسردگی، افت چشمگیر قدرت و توان بدنی، ایجاد روحیه انزوا طلبی و ده‌ها اثر مخرب دیگر، همگی تنها گوشه‌ای از مضرات و عواقب ورزش نکردن کودکان و بزرگسالان خواهند بود.

برای استفاده از تمرینات اپلیکیشن ورزشی پالس، می‌توانید از طریق سایت پالس، آن را دانلود و نصب کنید.