ورزش برای تقویت زانو با اهداف متفاوت انجام می‌شود. تقویت عضله زانو برای جلوگیری از آسیب یا ورزش زانوها برای کاهش درد و کمک به مفاصل این ناحیه از اهداف اصلی ورزش تقویت زانوهاست. مشکل زانو درد ممکن است در هر سنی سراغ آدم بیاید. ورزشکارها نیز بواسطه آسیب‌های ورزشی در معرض این پدیده قرار دارند. تقویت زانو با ورزش از جمله راهکارهای موثر خواهد بود.

۵ ورزش تصویری برای تقویت زانو

برای تقویت زانو حرکات متنوع ورزشی را می‌توان پیشنهاد داد. آموزش نحوه اجرای حرکت برای تقویت زانوها را به همراه تصویر در ادامه مشاهده می‌کنید.

این پنج حرکت را بعد از اطمینان نسبت به گرم بودن بدن خود اجرا کنید.

از مجموعه حرکات اصلاحی اپلیکیشن پالس استفاده کن!

قرار گرفتن روی پنجه

تمرین تقویت زانو را با حرکت قرار گرفتن روی پنجه پا شروع می‌کنیم. برای تاثیر بیشتر این حرکت را به صورت تک پا انجام دهید.

پرس پا با کش

برای قوی شدن عضلات زانو حرکت پرس پا یکی از حرکات پیشنهادی است. پرس پا خوابیده با کش را در خانه برای تقویت زانو می‌توانید اجرا کنید. توجه داشته باشید! در هنگام کشش کامل و صاف شدن پا به هیچ عنوان زانو را قفل نکنید.

حتما بخوانید:ورزش برای دیسک کمر

راه رفتن با حالت اسکوات

راه رفتن با حالت اسکوات یا اسکوات راه رفتنی هم برای عضلات پا و تقویت زانوها موثر است. این حرکت را مطابق ویدئوی زیر انجام دهید.

بالا بردن پا

در ادامه معرفی حرکات ورزشی برای تقویت زانو به تمرین بالا بردن پا می‌رسیم. نحوه اجرای این تمرین را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید:

حتما بخوانید:انواع اسکوات

ساکرکیک یا شوت

حرکت ساکر کیک یا همان تمرین شوت هم یکی دیگر از حرکات پیشنهادی برای تقویت زانو به حساب می‌آید. کنار دیوار یا صندلی بایستید. با یک دست دیوار یا صندلی را بگیرید و تعادل خود را حفظ کنید. با یک پا به صورت تمرکزی و آرام یک توپ فرضی را شوت کنید.

حتما بخوانید:تقویت عضلات ران

برای تقویت زانو چه بخوریم

این خوراکی‌ها علاوه بر خاصیت ضد التهاب بودن برای مفاصل و رباط زانوها مفید هستند:

  • گوجه فرنگی
  • روغن زیتون
  • سبزیجات
  • آجیل ( بادام درختی و گردو)
  • ماهی
  • میوه‌ها (پرتقال، لیمو و انواع توت)
حتما بخوانید:عوارض نشستن زیاد

درد زانو را چگونه درمان کنیم

برای درمان درد زانو ابتدا باید علت درد به درستی شناسایی شود. در صورتیکه از آسیب به زانو اطلاع دارید و در حین ورزش یا یک حادثه این درد را در ناحیه زانو احساس می‌کنید و این درد همراه با علائمی نظیر کبودی یا ورم در اطراف زانوی شماست؛ قبل از هر کاری حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: اپلیکیشن ورزشی پالس