بدن، مهم‌ترین دارایی ماست و سلامت و زیبایی آن همیشه در اولویت است. دلایل مختلفی مانند چربی زیاد بدن، کاهش وزن زیاد و یا بالا رفتن سن می‌تواند منجر به تضعیف و تحلیل عضلات بدن و شل شدن آن شود. همه‌ی ما در معرض این عوامل قرار داریم و حتما یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که کدام ورزش برای سفت شدن بدن مناسب است؟

چه ورزشی می‌تواند ما را به اندام ایده‌آل و سفت شدن بدن نزدیک کند؟ جواب این سوال را با معرفی چند حرکت ساده ورزشی و بدون نیاز به تجهیزات در سایت پالس به شما خواهیم داد. این نکته که ساده‌ترین کارها می‌تواند موثرترین آنها باشد، می‌تواند اشتیاق شما را نسبت به این کار بیشتر کند.

در این مقاله به معرفی چند حرکت ورزشی برای سفت شدن عضلات می‌پردازیم، با ما همراه باشید:

پیاده‌روی سریع یک ورزش ساده برای سفت شدن بدن

اکثر ما در طول روز مجبور به پیاده‌روی هستیم و استفاده از این فرصت می‌تواند به سفت شدن بدن کمک شایانی کند. روزانه نیم ساعت دویدن و یا پیاده‌روی سریع بدن شما را به حالت اولیه بر می‌گرداند و و یکی از راه‌های سفت شدن بدن با ورزش است.

چالش‌های ورزشی پالس عضلاتت رو تقویت می‌کنه. یه سر به ما بزن!

پل شانه

اگر به این مسئله که برای سفت شدن بدن چه ورزشی خوبه فکر می‌کنید باید به پل شانه اشاره کنیم. این ورزش برای سفت شدن عضلات مناسب است و علاوه بر این کار، مزایای دیگری همچون کاهش وزن و بهبود درد ستون فقرات را نیز داراست.  برای انجام این حرکت ورزشی، به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید، شانه را روی زمین بگذارید و کمر و باسن را از زمین فاصله بدهید. تکرار این حرکت در ست‌های ۱۰ عددی موثرتر است.

براتون مفیده:حرکات سینه

اسکوات

یکی دیگر از روش‌های سفت شدن بدن با ورزش، اسکوات است که با تمرکز بر روی پائین‌تنه و عضله‌سازی پاها می‌تواند فرم اندام شما را زیباتر کند. برای انجام این حرکت پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست‌ها را پشت سر قرار داده و به آرامی زانوها را خم کرده و بدون برخورد با زمین بنشینید. تکرار این حرکت می‌تواند سرعت فرم دهی باسن را سرعت ببخشد.

حرکت شنا

با یک حرکت می‌شود تمام عضلات بدن را درگیر و سفت کرد؟ البته که می‌شود، شنا همان حرکت ورزشی است که می‌تواند بر تمام عضلات شما تأثیر مثبت گذاشته و به فرم‌دهی آنها کمک کند. روی شکم دراز بکشید و دستها را با زاویه ۹۰ درجه از بدن و به عرض شانه روی زمین قرار دهید. با ایستادن روی پنجه و صاف کردن بدن خود، سعی کنید آرنج‌ها را خم کرده و پائین و بالا بروید.

دراز نشست

اگر شل شدن شکم و پهلو دغدغه شماست، دراز نشست بهترین گزینه خواهد بود. دراز بکشید و کف پاها را روی زمین قرار بدهید. زانوها را خم کنید و دست‌ها را پشت سر قرار دهید، حالا با تمرکز بر روی دم  و بازدم خود سعی کنید بدون بر هم خوردن زاویه پا، بالاتنه خود را بالا آورده به زانوها نزدیک کنید.  

لانگز

عضلات پا و پائین‌تنه شما با این حرکت سفت شده و فرم می‌گیرد. انجام این حرکت در کنار پیاده‌روی می‌تواند موثرتر واقع شود. برای انجام این حرکت پاها را به عرض شانه باز کنید و صاف بایستید. در این مرحله بدن خود را به اندازه‌ای خم کنید که زانو فقط چند سانتی‌متر با زمین فاصله داشته باشد. بدن را کاملا صاف نگه‌دارید و پایی که عقب بود را جلو بگذارید و این حرکت را با پای مخالف نیز انجام دهید. این حرکت را می‌توان با در دست گرفتن  وزنه نیز انجام داد.

شاید مفید باشه:فیتنس چیست

پلانک؛ یک ورزش برای سفت شدن بدن

حرکتی نفس‌گیر که بر روس سفت شدن عضلات بدن به صورت یکپارپه تأثیر می‌گذارد. علاوه بر تقویت عضلات شکم و میان‌تنه، می‌توان به اصلاح فرم بدن و درمان عارضه‌های ستون فقرات، مانند گودی کمر یا قوز پشت پرداخت.  پلانک را می‌توان از روزی ۳۰ ثانیه شروع و به مرور زمان آن را طولانی‌تر کرد.

شاید براتون جالب باشه:چگونه پلانک طولانی بزنیم

حرکت ورزشی قیچی پروانه

حتما این حرکت را از دوران مدرسه به خاطر دارید. همه ما در ساعت‌های ورزش این حرکت را انجام داده‌ایم و خوب است بدانید یکی از انواع ورزش مناسب برای سفت شدن بدن به شمار می‌رود. در اجرای این ورزش برای تقویت عضلات پشت بازو و پا، ابتدا بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. دست‌ها را بالای سر ببرید و با بالا پریدن، به صورت همزمان و ضربدری دست و پا را حرکت بدهید.

در این مطلب، لیستی از چند حرکت کاربردی ورزشی برای سفت کردن بدن ارائه شد. در صورتی که می‌خواهید ورزش را جدی‌تر ادامه دهید، باید از برنامه تخصصی خودتان استفاده کنید. اپلیکیشن ورزشی پالس این امکان را در اختیار شما گذاشته تا متناسب با هدف و شرایط جسمی خود، برنامه اختصاصی داشته باشید.