ورزش برای لاغری شکم زنانه یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن چربی‌های این ناحیه و رسیدن به تناسب اندام است. داشتن شکمی صاف و تخت آرزوی بسیاری از بانوان است. چربی شکم نه تنها از نظر زیبایی ظاهری ناخوشایند است، بلکه می‌تواند خطرات سلامتی جدی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی برخی انواع سرطان را افزایش دهد.

در این مطلب از سایت پالس، به معرفی ورزش برای لاغری شکم و پهلو می‌پردازیم و بهترین حرکات ورزشی و نکات مهم در این زمینه را به شما ارائه می‌کنیم.

تو چالش شکم تخت اپلیکیشن ورزشی پالس شرکت کن 💪

۸ ورزش برای لاغری شکم زنانه در خانه

باید بدانید که مفهومی به نام لاغری موضعی صحت نداشته و برای لاغر شدن شکم باید هدفتان چربی سوزی در کل بدن باشد. اما می‌توان ورزش‌هایی را انجام داد که تاثیر بیشتری روی شکم داشته باشند.

ورزش برای لاغری شکم زنانه

در این بخش یک نمونه برنامه ورزش برای لاغری شکم زنانه و آموزش ویدئویی حرکات را برای بانوان آماده کرده‌ایم. در صورتی که مبتدی هستید، تعداد تکرار حرکات را متناسب با توان خود تغییر دهید.

اگر سابقه آسیب‌دیدگی یا هرگونه مشکل جسمی دارید، قبل از انجام حرکات با پزشک متخصص مشورت کنید.

نام حرکتتعداد ستتعداد تکرار یا میزان زمان در هر ست
۳۳۰ تا ۴۰ ثانیه
۴۲۰ مرتبه
۳۳۰ مرتبه
۳۱۵ مرتبه
۴۲۰ مرتبه
۳هر سمت ۳۰ مرتبه
۳هر سمت ۳۰ ثانیه
۳۱۲ مرتبه

پلانک

حرکت پلانک عضلات شکم را در حالت انقباض نگه داشته و به چربی‌سوزی و کالری‌سوزی در این ناحیه کمک می‌کند. انجام منظم پلانک عضلات شکم را قوی‌تر و متناسب‌تر می‌کند. اگر به دنبال ورزش برای لاغری شکم زنانه هستید، این حرکت و سایر حرکاتی که در ادامه معرفی شده‌اند، مناسب شماست.

کرانچ دوچرخه ایستاده

حرکت کرانچ دوچرخه ایستاده تناوبی عضلات مورب شکم و راست شکمی را به طور همزمان درگیر نموده و به چربی‌سوزی و کالری‌سوزی در این ناحیه کمک می‌کند. این حرکت را به آهستگی انجام دهید تا از بروز هرگونه آسیب پیشگیری شود.

کرانچ دوچرخه

کرانچ دوچرخه از سری ورزش های لاغری شکم و پهلو است. انجام منظم این حرکت علاوه بر چربی سوزی، عضلات شکم را قوی‌تر و متناسب‌تر می‌کند. برای افزایش تاثیر این حرکت، می‌توانید از وزنه‌های سبک استفاده کنید.

توتاچ کرانچ

حرکت توتاچ کرانچ عضلات شکم را تقویت می‌کند. این حرکت همچنین باعث صاف شدن شکم و کاهش چربی در این ناحیه می‌شود.

کوهنورد

حرکت کوهنورد یک حرکت ورزشی ترکیبی است که به چربی‌سوزی و کالری‌سوزی در کل بدن، به خصوص در ناحیه شکم و پهلو کمک می‌کند.

کرانچ مورب خوابیده

حرکت کرانچ مورب خوابیده یک تمرین بسیار مؤثر برای لاغری و تقویت شکم است. این حرکت عضلات مختلف شکم را درگیر می‌کند. با انجام منظم این حرکت، چربی‌های اضافی در منطقه شکمی کاهش می‌یابد.

پلانک پهلو؛ ورزش لاغری شکم

پلانک پهلو درجه سختی متوسط دارد. اگر مبتدی هستید این حرکت را در زمان‌های کوتاه‌تر انجام دهید تا بدن شما آماده شود.

زیر شکم قیچی

حرکت زیر شکم قیچی یا Flutter Kicks یک تمرین ورزشی مفید برای تقویت عضلات شکم، افزایش چربی‌سوزی و کاهش چربی در ناحیه شکم و پهلو است. این تمرین سطح متوسط و پیشرفته دارد، پس اگر مبتدی هستید، می‌توانید آن را انجام ندهید یا میزان تکرار را کم کنید.

برای داشتن برنامه ورزش لاغری شکم و پهلو از اپلیکیشن پالس برنامه تخصصی بگیر!

برای لاغری شکم و پهلو به این نکات هم توجه کنید!

ورزش برای لاغری شکم زنانه در خانه به تنهایی کافی نیست و باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. از جمله عواملی که روی لاغری شکم و پهلو موثرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه: مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های کم‌چرب و چربی‌های سالم و به صورت کلی اصلاح تغذیه، علاوه بر کمک به لاغری شکم، بر حفظ سلامتی شما نیز تاثیر زیادی دارد.
  • استرس: استرس مزمن باعث افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که ذخیره چربی در ناحیه شکم را افزایش می‌دهد. با انجام یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و… سعی کنید میزان استرس خود را کاهش دهید.
  • خواب کافی: کمبود خواب باعث افزایش هورمون گرسنگی می‌شود پس سعی کنید خواب کافی و با کیفیت داشته باشید.
ورزش لاغری شکم و پهلو

سوالات متداول

بهترین راه برای لاغری شکم زنانه چیست؟

بهترین راه برای لاغری شکم، فارغ از جنسیت، داشتن یک سبک زندگی سالم است که شامل تغذیه سالم، خواب کافی، فعالیت بدنی منظم و مدیریت استرس باشد.

چه مدت طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه در لاغری شکم و پهلو برسیم؟

لاغری شکم و پهلو یک فرآیند تدریجی است و نیازمند صبر و حوصله است. با رعایت یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، می‌توانید در عرض چند ماه شاهد تغییرات قابل توجهی در ناحیه شکم و پهلو باشید.

آیا می‌توان با ورزش بدون رژیم غذایی لاغر شد؟

بله، اما اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه برسید، بهتر است ورزش را با رژیم غذایی سالم همراه کنید.

آیا انجام حرکات شکم به تنهایی برای لاغری شکم کافی است؟

خیر، انجام حرکات شکم به تنهایی برای لاغری شکم کافی نیست. برای لاغری شکم، باید چربی‌سوزی در کل بدن انجام شود.

چه مقدار ورزش در روز برای لاغری شکم لازم است؟

حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی در روز
۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرینات قدرتی ۲ تا ۳ بار در هفته
البته این مقدار بسته به بدن افراد، متفاوت است.